Hoe leer je van volken die al eeuwen innoveren? Zo! (Jitske Kramer, corporate antropoloog HumanDimensions)
“Innovatie is niet nieuw, dat doen we al jaren.” Sterker nog: we weten allang hoe we moeten veranderen en innoveren, alleen zijn we dat soms vergeten. Jitske Kramer, corporate antropoloog en oprichter van HumanDimensions, kijkt hoe mensen van oudsher veranderen en innoveren. Ze past deze wijsheid toe op de organisatievraagstukken van vandaag. In tegenstelling tot wat sommigen denken: “Mensen willen best veranderen, mensen veranderen de hele dag.”
In deze podcast van Kim Spinder interviewt zij Jitske Kramer over onderwerpen als:
- Hoe krijg ik mijn collega mee?
- Wat is een sabotagelijn?
- Hoe luister je naar de minderheid en onderstroom in een organisatie?
- Hoe verander je een cultuur?
- Waarom zijn kampvuurgesprekken belangrijk?
- Wat is het belang van het ‘ondertussen’ bij veranderingen en het managen van onzekerheid?
Link naar Avateers- Kim Spinder